W przyszłym roku powstanie tam lewa nitka drogi ekspresowej S7 z Lubnia do Rabki Zdroju. Do wysadzenia ostatnich elementów skalnej ściany użyto 150 kilogramów dynamitu. Według zapowiedzi jeszcze w przyszłym roku do stolicy Tatr dojedziemy szybciej i wygodniej.
Droga, która do tej pory cieszyła się najgorszą sławą w Polsce, staje się jedną z najbezpieczniejszych, najbardziej komfortowych dróg w Polsce – mówi minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
W październiku ubiegłego roku udało się przebić prawą nitkę tego tunelu. Budowa nowej Zakopianki rozpoczęła się w 2017 roku w Naprawie. Prace były prowadzone na okrągło – 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Mimo to nie udało się wypełnić zakładanego terminu prac, który przypadał na 2020 rok. Według GDDKiA kolejnych opóźnień być już nie powinno – nawet pomimo pandemii koronawirusa – i nowa Zakopianka będzie gotowa pod koniec 2021 roku. Koszty wszystkich prac wyniosą ponad 2 miliardy złotych.