To uzupełnienie rozwiązań na Moście Grunwaldzkim i ulicy Grzegórzeckiej. Wytyczenie w tych miejscach tymczasowych dróg dla rowerów spowodowało lawinowy wzrost udziału rowerzystów w ruchu miejskim.
Na ul. Grzegórzeckiej dwa lata temu to było ok. 3,5 proc. Teraz w porannym szczycie wzrost jest o 92 proc, a w popołudniowym 256 proc. Udział rowerów w ruchu pojazdów sięga 12 proc. Te cyfry przemawiają za ty, że to była dobra decyzja - wylicza Marcin Wójcik z Zarządu Transportu Publicznego.
Marcin Hyła ze Stowarzyszenia Miasta dla Rowerów zapowiada, że będzie bacznie przyglądał się nowym rozwiązaniom. Nowa organizacja ruchu budzi jego zdaniem pewne wątpliwości.
Jest ryzyko, że np. samochody będą tam nielegalnie parkować ukośnie, albo niedokładnie. To rozwiązanie niesie większe ryzyko, niż kontrapasy, bo drzwi samochodów otwierają się kolizyjnie w stosunku do ruchu rowerów i z tym potrafią być bardzo szpetne problemy - stwierdza.
Nowa organizacja ruchu obowiązuje na jezdni w stronę Hali Targowej. Docelowo, po zakończeniu remontu ulicy Krakowskiej takie same rozwiązania zostaną wprowadzone na nitce w kierunku Dębnik.