Rozpoczynający się 1 września etap robót na kolejowej Zakopiance ma potrwać do grudnia. Prace będą polegały na przebudowie stacji w miejscowościach: Osielec, Chabówka, Skawa oraz przystanku Szaflary Wieś. Prace będą także prowadzone na szlaku Szaflary – Biały Dunajec oraz na stacji końcowej w Zakopanem.
Szczegółowe informacje o zmianach w kursowaniu pociągów pod Tatry są dostępne na portalpasazera.pl oraz na stronach internetowych przewoźników - poinformował zespół prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Jak zapowiada PKP, pasażerowie zyskają dostępniejsze, lepiej przygotowane do podróży perony. Prace obejmą również przebudowę torów, sieci trakcyjnej na stacjach, przepustów oraz przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem. Po modernizacji ma poprawić się sprawność kolejowej trasy pod Tatry, a także wzrośnie poziom bezpieczeństwa w komunikacji kolejowej i drogowej.
Modernizacja kolejowej zakopianki, prowadzona jest w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych 97,98,99 na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”. Na realizację zadania przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto. Celem trwającej przebudowy trasy kolejowej Kraków – Zakopane jest skrócenie czasu podróży pociągiem do stolicy Tatr, zwiększenie dostępności do kolei i komfortu pasażerów oraz podniesienie poziomu bezpieczeństwa. Szacowany czas jazdy po zakończeniu inwestycji wyniesie nieco ponad 2 godziny. Zakończenie wszystkich prac na trasie planowane jest na koniec 2023 roku.
Do tej pory przebudowano już 21 stacji i przystanków między Skawiną a Zakopanem, a także zmodernizowano 125 przejazdów kolejowo-drogowych na trasie między Skawiną a Suchą Beskidzką oraz Chabówką a Zakopanem.