Tramwaje na Górkę Narodową. Ile milionów trafi do Krakowa?
W ramach dofinansowania stolica Małopolski otrzyma łącznie 38 milionów złotych. O tym, na co zostaną przeznaczone fundusze można przeczytać w komunikacie Zarządu Inwestycji Miejskich.
Polecany artykuł:
- Środki igrzyskowe będą przeznaczone m.in. na przebudowę podstacji trakcyjnej „Prądnicka”, wraz z wyposażeniem elektroenergetycznym oraz realizacja kabli zasilających i powrotnych sieci trakcyjnej. Pieniądze na przygotowanie igrzysk zasilą także część drogową inwestycji. Dofinansowana zostanie budowa kilku odcinków ulic, m.in. od Fieldorfa Nila do Opolskiej, od Opolskiej do Pachońskiego, nowy odcinek ul. Pachońskiego czy łącznik Słomczyńskiego – Kuźnicy Kołłątajowskiej. Środki z tego przedsięwzięcia zasila też budowę tunelu drogowego wzdłuż Opolskiej – czytamy w komunikacie ZIM.
Ogólna wartość środków zewnętrznych na budowę linii tramwajowej wyniesie 222 miliony złotych. Budowa KST to obecnie największa samorządowa inwestycja w infrastrukturę w północnej części Krakowa. Trasa nowej linii ma mieć łącznie ok. 5,5 kilometra długości. W ramach inwestycji powstaną 23 perony tramwajowe i około 600 miejsc postojowych.
Zadanie wymaga też budowy aż siedmiu obiektów inżynierskich. Warto dodać, że zgodnie z deklaracjami 60 procent torowiska ozdobi zieleń. Dodatkowo powstać ma 6,3 kilometra ścieżek i ciągów pieszo-rowerowych.
Budowa KST. Kiedy się zakończy?
W sprawie budowy linii kontaktowaliśmy się z Zarządem Inwestycji Miejskich.
- Tak naprawdę pozostało kilka dużych elementów do zrealizowania. Mowa o dokończeniu tunelu drogowego przy ul. Opolskiej. Tam mamy ponad 60% zaawansowania prac. Zostaje jeszcze kwestia pętli końcowej na Górce Narodowej. Tego odcinka jeszcze nie rozpoczęliśmy, ale trwa remediacja, czyli oczyszczanie terenu z zanieczyszczeń – informuje rzecznik prasowy ZIM, Jan Machowski.
Usuwanie zanieczyszczeń razem ze wzmocnieniem terenu pod pętlę z dwupoziomowym parkingiem ma kosztować ponad 48 milionów złotych.
- Remediacja potrwa do wiosny i płynnym ruchem przejdziemy do budowy pętli na Górce Narodowej. Jeżeli uda się to zrobić, to termin trzeciego kwartału przyszłego roku jest realny. Obecnie wszystko idzie zgodnie z planem, trzymamy się terminu. Oczywiście jest wiele czynników, takich jak pogoda. Bardzo sroga zima mogłaby opóźnić prace, a tego bardzo nie chcemy. Jesteśmy dobrej myśli. Są bardzo duże szanse, że termin zostanie dotrzymany – dodaje rzecznik ZIM.