Ustanowienie Strefy Czystego Transportu na Radzie Miasta Krakowa
W środę, 11 czerwca odbyły się dwa posiedzenia Rady Miasta Krakowa. Na pierwszym z nich odbyło się pierwsze czytanie u dot. ustanowienia Strefy Czystego Transportu (SCT) w Krakowie. Jej założenia zreferował dyrektor Zarządu Transportu Publicznego Łukasz Franek. Podczas drugiego posiedzenia, które rozpoczęło się po godz. 15.00 rozpoczęła się dyskusja nad uchwała, w które mogli uczestniczyć mieszkańcy i mieszkanki miasta oraz inne, chętne osoby. Debata błyskawicznie przybrała niezwykle emocjonalny wymiar, a przeciwnicy SCT ostro ścierali się z jej zwolennikami.
Protest przeciwko Strefie Czystego Transportu w Krakowie
W trakcie, kiedy odbywało się pierwsze czytanie uchwały o Strefie Czystego Transportu w Krakowie, przed budynkiem magistratu pojawili się przeciwnicy i przeciwniczki tego pomysłu, aby wyrazić swój sprzeciw. Wśród nich obecny był Bartłomiej Krzych, radny miejski z Wieliczki i Stowarzyszenie Otwarta Wieliczka, który nie krył swojego oburzenia, dotyczącego planów wprowadzenie SCT. Jego zdaniem ta uchwała jest dyskryminująca dla mieszkańców i mieszkanek ościennych, przykrakowskich miejscowości.
— Ta uchwała jest dyskryminująca dla mieszkańców Wieliczki, którzy są częścią społeczności Krakowa. Wiele osób tutaj pracuje, uczy się, dojeżdża do szpitali i uważamy, że jest to dyskryminacja. Natomiast boli nas to, że nie zostały wzięte uwagi samorządowców pod uwagę, bo jednak jako Wieliczka złożyliśmy rezolucję do władz Krakowa, aby nie czynić takiej dyskryminacji. Zresztą ta uchwała też jest czyniona wbrew nawet radom dzielnic Krakowa, które też sprzeciwiały się Strefie Czystego Transportu — powiedział nam Bartłomiej Krzych, radny miejski z Wieliczki i Stowarzyszenie Otwarta Wieliczka.

Protestujący oczekują, że Rada Miasta Krakowa uchwali dotychczasową SCT, która miałaby zacząć obowiązywać już od 1 lipca. Podkreślają, że nikt w mieście nie jest na to gotowy.
— Przede wszystkim oczekujemy jednej rzeczy i to jest jedyny jedyna pozytywna rzecz tej dzisiejszej nowej uchwały o Strefie Czystego Transportu. Zapis o uchyleniu starej Strefy Czystego Transportu, bo jeżeli tego nie zrobimy, to od 1 lipca zgodnie z prawem zacznie obowiązywać stara Strefa Czystego Transportu, do której nikt nie jest przygotowany — dodał Bartłomiej Krzych.