Hiszpania. Burza wokół restauracji pobierającej opłaty za stoliki z widokiem
Betis 7 Triana to restauracja położona w hiszpańskiej Andaluzji, a dokładniej w Sewilli. To właśnie o tym obiekcie zrobiło się głośno na całym świecie za sprawą nietypowej opłaty, wprowadzonej przez jego właścicieli. Według zasad obowiązujących w restauracji odwiedzający, którzy chcą zjeść posiłek przy stoliku postawionym w słońcu, muszą uiścić dodatkową opłatę "za słońce oraz piękne widoki". Sprawa wyszła na jaw, kiedy jeden z niezadowolonych klientów zostawił negatywną opinię na temat knajpy w portalu TripAdvisor.
Jak wskazuje autor wpisu, problem nie leży tylko w kwestii tego, że za stolik postawiony w słońcu trzeba więcej zapłacić, ale także w tym, że restauracja miała nie informować swoich klientów o swojej polityce. Informacja na ten temat nie została zawarta ani w menu restauracji, ani na jej stronie internetowej. To oznacza, że turyści przychodzili do knajpy i siadali przy stolikach, a to, że musieli za niego dodatkowo zapłacić, dowiadywali się dopiero z rachunku. Opłata naliczana jest w wysokości 10 euro, czyli około 43 złotych. O opłacie wiedzą za to doskonale stali bywalcy, którzy nie zajmują stolików nią objętych.
Hiszpania. Restauracja reaguje na oburzenie klientów
Po aferze, która zrobiła się wokół hiszpańskiej restauracji, jej przedstawiciele postanowili zabrać głos w tej sprawie. Odpowiedź zamieścili na portalu TripAdvisor, jako komentarz do negatywnej opinii. Podkreślono w nim, że stoliki, które znajdują się w pierwszym rzędzie na tarasie, należącym do restauracji, są uznawane jako "premium", dlatego zostały objęte dodatkową opłatą. Przedstawiciele wskazali, że chodzi nie tylko o miejsce w słońcu, ale także o widok, który rozciąga się na rzekę Gwadalkiwir.
— Zawsze staramy się zachować jak największą przejrzystość. Personel uprzejmie informuje, że stoliki są zarezerwowane i klienci uiszczają za nie dopłatę, w związku z czym nie przydzielamy ich innym gościom. W żadnym wypadku nie mamy na celu okazywania braku szacunku naszym klientom — napisano w odpowiedzi na negatywną opinię.