Plany zakładają trzy fazy realizacji inwestycji. W ramach pierwszej części, linia miałaby rozpoczynać się na istniejącej pętli tramwajowej na Cichym Kąciku, później trasa przebiegałaby ulicą Piastowską do skrzyżowania z ulicą Głowackiego.
Polecany artykuł:
Drugi odcinek przebiegałby wzdłuż ulicy Głowackiego.
Chcemy żeby opracowano minimum jeden wariant z zachowaniem zabytkowego muru stadionu WKS Wawel. Następnie linia tramwajowa przekraczałaby tory kolejowe i biegła wzdłuż ulicy Weissa do skrzyżowania z ulicą Opolską - mówi Jan Machowski z ZIM.
W ramach trzeciej fazy, zaplanowano rozbudowę układu drogowego na południe od istniejącej pętli na Cichy Kącik, w kierunku skrzyżowania z ulicą Królowej Jadwigi. Urzędnicy na opracowanie koncepcji i uzyskanie decyzji środowiskowej mają zarezerwowane w budżecie 1,2 mln zł.