- Zgłosiliśmy między innymi propozycję budowy linii kolejowej z Krakowa do Myślenic. Teraz czekamy na odpowiedź Ministerstwa i PKP PLK. Mamy nadzieję, że proponowane inwestycje sprawią, że transport w województwie będzie lepszy, a jest to też jeden z celów niskoemisyjnego transportu w Małopolsce - mówi Michał Drewnicki z Urzędu Marszałkowskiego.
Konkurencja jest jednak duża. Do programu zostało zgłoszonych prawie sto inwestycji na łączną kwotę około 25 miliardów. To prawie czterokrotnie więcej niż zakłada budżet programu Kolej Plus. Pod koniec listopada dowiemy się jakie wnioski władz Krakowa i województwa przeszły do kolejnego etapu.
- Wtedy już będzie trzeba wykonać w ciągu 12 miesięcy wstępną dokumentację projektową, która pokaże nam szczegóły dotyczące realizowanej inwestycji. W roku 2021 zamierzamy dokonać ostatecznego wyboru, a w 2022 roku wchodzimy już na plac budowy - mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych.
Wszystkie inwestycje w ramach programu Kolej Plus mają się zakończyć do końca 2028 roku.