Pierwszy EKIPA Festiwal. Friz odtrąbił sukces imprezy
16 czerwca zgromadzeni w TAURON Arenie Kraków fani Ekipy mogli zobaczyć muzyczno-taneczne show w wykonaniu swoich ulubionych youtuberów. W późniejszym podsumowaniu na Instagramie Friz, który był organizatorem imprezy, nie krył swojej radości z tego, w jakiej atmosferze przebiegało całe wydarzenie. Youtuber wyznał wówczas, że podczas festiwalu na jego twarzy wielokrotnie pojawiały się łzy wzruszenia. Więcej na temat EKIPA Festiwal w Tauron Arena Kraków przeczytasz w tym artykule.
Od razu po zorganizowaniu pierwszej edycji imprezy Wiśniewski wspomniał, że zorganizuje kolejne tego typu wydarzenia. W swojej relacji zapowiedział jednak, że w następnych festiwalach wezmą udział także influencerzy spoza EKIPY, i że będą miały one jeszcze większy rozmach:
"Chcę stworzyć zupełnie nowy poziom wydarzeń influencerskich w Polsce. [...] W przyszłości mam nadzieję, że pół polskiego YouTube'a na taki festiwal przyjedzie i będzie aktywnie tam uczestniczyć - mówił youtuber.
Spółka Friza opublikowała raport. Festiwal Ekipy przyniósł ogromne zyski
W świetle opublikowanego przez spółkę Friza, EKIPA HOLIDNG SA, raportu podsumowującego wstępnie EKIPA Festiwal, youtuber nie musi martwić się o dalsze losy imprezy. Pierwsza edycja przyniosła bowiem duże zyski. Jak czytamy w dokumencie:
Na szczególną uwagę zasługują przychody osiągnięte przez ETN ze sprzedaży produktów w sklepach na terenie Festiwalu, które wyniosły 1.017.008,00 zł. Z kolei w ujęciu zbiorczym wraz z dwoma koncertami poprzedzającymi Festiwal - w Gdańsku i Wrocławiu, tematycznie z nim związanymi, łączne przychody ze sprzedaży ETN wyniosły 1.939.543,00 zł. Był to historyczny poziom sprzedaży ETN w ramach jednego wydarzenia.
W raporcie ujawniono także, że w ramach festiwalu sprzedano aż 17,5 tysiąca biletów, a techniczne koszty obsługi wydarzenia (bez wynagrodzeń twórców) wyniosły ok. 2 milionów złotych. Zarząd spółki zapowiedział już organizacje kolejnych wydarzeń.