Kraków. Koniec remontu al. 29 Listopada
W piątek, 29 grudnia do ruchu oddana została rozbudowana al. 29 Listopada w Krakowie. Remont przeciążonej i zakorkowanej drogi rozpoczął się w 2020 roku, stając się tym samym jedną z najważniejszych inwestycji infrastrukturalnych w północnej części stolicy Małopolski. Oddanie drogi do użytku było przesuwane w czasie, jednak ostatecznie udało się dotrzymać terminu i trasa została udostępniona przed rozpoczęciem nowego roku.
Wszystkie prace pozwalające na bezpieczne użytkowanie wykonanej infrastruktury zostały zrealizowane i uzyskały pozwolenie na użytkowanie. Na odcinku 2,6 km od ul. Woronicza do granicy miasta i budowanej obecnie północnej obwodnicy, kierowcy mogą korzystać z dwóch jezdni – każda po co najmniej 2 pasy ruchu. Warto zaznaczyć, że po oddaniu do użytkowania, w niektórych miejscach, na fragmentach ciągów pieszych i rowerowych, nadal przez kilka najbliższych tygodni prowadzone będą jeszcze prace wykończeniowe. Podobnie jak na poboczach, gdzie wyrównywany będzie teren i wysiewana trawa – informuje urząd.
Łatwiejszy wyjazd na północ zapewniają także nowe i przebudowane skrzyżowania, na których w pierwszym okresie sygnalizacja będzie działała w trybie stało-czasowym. Docelowo ma ona działać w trybie akomodacyjnym, czyli takim, który dostosowuje się do aktualnie panujących warunków ruchu.
Dodajmy, że w ramach realizacji powstały ścieżki rowerowe i ciągi pieszo-rowerowe o długości 5,3 km. Wytyczono też buspasy na długości ok. 2,8 km. Przebudowano dwa wiadukty kolejowe – w rejonie ul. Siewnej i ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej. Nasadzono 371 drzew i ponad 17 tys. krzewów – część na trzech skwerach w rejonie ul. Chlebowej, ul. Rybianka, ul. Felińskiego, utworzonych w ramach zadania – czytamy w komunikacie magistratu.
Remont al. 29 Listopada w Krakowie kosztował ponad 100 mln złotych.