Warszawa - Kraków - Podhale. Budowa drogi ekspresowej S7
Obecnie największą, bo obejmującą blisko 40 km nowych tras, inwestycją GDDKiA w Małopolsce jest budowa komunikacyjnej osi Warszawa-Kraków-Podhale, która obejmuje drogę ekspresową S7 oraz drogi krajowe nr 7 i 47. Znajdujący się w realizacji odcinek S7 Miechów-Szczepanowice zostanie oddany do użytku w sierpniu br. i połączy istniejące już dwa odcinki S7: Moczydło-Miechów oraz Szczepanowice-Widoma. Wszystkie trzy razem stworzą 37 km ekspresówki.
W budowie znajdują się również dwa odcinki S7 na trasie Widoma-Kraków. Pierwszy z nich, tzw. odcinek pozamiejski, zostanie ukończony pod koniec br. i połączony z tymczasowym zjazdem z S52 Północną Obwodnicą Krakowa. tym samym jeszcze w 2023 r. będzie można dojechać drogą ekspresową do granic stolicy województwa małopolskiego. Natomiast odcinek miejski - obejmujące węzeł Mistrzejowice i węzeł Grębałów- będzie skończony później. GDDKiA zakłada, że powstanie w 2025 roku.
Budowa dróg w Małopolsce. Nowe obwodnice, prace modernizacyjne
Aktualnie trwają też prace na drodze krajowej nr 47: na ostatnim odcinku nowej zakopianki Rdzawka-Nowy Targ (planowane oddanie w październiku) oraz na rondach w Zakopanem. W budowie znajdują się cztery małopolskie obwodnice: S52 Północna Obwodnica Krakowa, DK44 Obwodnica Oświęcimia, DK79 obwodnica Zabierzowa oraz DK75 łącznik brzeski.
Do pozostałych inwestycji GDDKiA należą: modernizacja zakopianki między Krakowem a Myślenicami, rozbudowa DK94 w Olkuszu, naprawa DK28 w Kasinie Wielkiej oraz kładka w Modlnicy. Łączny koszt prac nad budową, modernizacją i naprawą wszystkich małopolskich dróg wyniesie 5,32 mld zł.