Reklama chipsów oburzyła katolików. Ziemniaki zastąpiły hostię
Reklamy mają to do siebie, że często nie przypadają nam do gustu, choć nie zawsze tak jest. Niektóre z nich cieszą się niesłabnącą popularnością, stając się wzorem marketingu i wiecznym viralem. Wiele reklam stawia na przekraczanie granic – subtelniej, bądź nieco agresywniej wywołując emocje wśród odbiorców. Emocje zdecydowanie wywołali twórcy reklamy włoskich Amica Chips. O co poszło?
Reklama trwa pół minuty i zaczyna się od przemarszu zakonnic po klasztorze, które zmierzają w kierunku ołtarza, aby przyjąć komunię świętą. Kiedy ksiądz udziela eucharystii, sielską muzykę stylizowaną na utwór „Ave Maria” przerywa… chrupiący chips. Kamera zmierza następnie w kierunku zakonnicy, która w ręku trzyma paczkę popularnego przysmaku, nie robiąc sobie nic z obecności duchownego i pozostałych zakonnic.
Jak informuje „The Guardian”, reklama wywołała oburzenie wśród katolików, a sami producenci tłumaczyli, że była ona skierowana do młodszych odbiorców w nieco prowokacyjny sposób. „The Guardian” dodaje, że prezes włoskiego, katolickiego stowarzyszenia AIART, Giovanni Baggio oskarżył twórców reklamy i firmę o bluźnierstwo.
Polecany artykuł:
Omawianą reklamę Amica Chips można obejrzeć poniżej.