Zmiany w Sephorze. Czy część perfumerii w Polsce zniknie?
Sephora to francuska sieć sklepów specjalizujących się w sprzedaży perfum oraz różnego typu kosmetyków zarówno dla kobiet jak i mężczyzn. Pierwszy sklep marki został otwarty w 1969 roku w Paryżu. Założony przez Dominique'a Mandonnaud rewolucyjny koncept perfumerii Sephora jest często wybieranym miejscem zakupów również w Polsce, gdzie jest niemal setka perfumerii m. in. w galeriach handlowych w Krakowie, Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, Łodzi, ale także w Sosnowcu, Bytomiu, Bydgoszczy, Gdyni czy Zielonej Górze. Okazuje się, że klientów Sephory czekają pewne zmiany. Portal dlahandlu.pl poinformował, że sieć perfumerii chce zwiększyć rentowność, a pomóc w tym ma m. in. weryfikacja sklepów nierentownych oraz ich ewentualne zamknięcie.
Plany jednego z pionierów branży beauty. Jakie zmiany czekają polskich klientów?
Sephora w Polsce obecna jest od 1999 roku. Oprócz stacjonarnych perfumerii, Sephora ma też mobilne strefy zabiegowe, które podróżują po Polsce. Choć sklepy sieci cieszą się dużym zainteresowaniem, Sephora podejmuje różne działania, by zwiększyć rentowność. W pierwszej kolejności postawiono na modernizację perfumerii. Już w zeszłym roku przebudowy odbyły się m. in. w Galerii Krakowskiej w Krakowie czy Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. To jednak nie wszystko, szczególnie jeśli chodzi o plany do końca 2023 roku.
- Kontynuacja aktywności programu lojalnościowego, nowe akcje marketingowe, atrakcyjny dobór oferty produktowej oraz promowanie sprzedaży internetowej (...), wprowadzenie nowego programu lojalnościowego dla klientów – Sephora Unlimited, 3 duże przebudowy perfumerii (...), weryfikacja sklepów nierentownych oraz ich ewentualne zamknięcie - to jedne z licznych planów Sephory, o których informuje portal dlahandlu.pl.
O to, czy w tym roku jakieś perfumerie zostaną zamknięte, a jeśli tak, to w jakich miastach oraz o plany rozwoju sieci zwróciliśmy się z pytaniem do Sephora Polska.
- Kontynuujemy optymalizację sieci w oparciu o obecne dane dotyczące obrotów poszczególnych lokalizacji. Przygotowujemy się obecnie do otwarć 4 nowych perfumerii na terenie Polski i Czech – zarówno w galeriach handlowych, jak i przy głównych ulicach handlowych, w których widzimy ogromny potencjał. Równolegle bardzo intensywnie realizujemy projekty rewitalizacji i rozbudowy wybranych perfumerii na terenie Polski i Czech. Stale powiększamy sale sprzedaży w wybranych lokalizacjach – łącznie o nawet 40%. W ostatnim czasie zmiany renowacyjne wprowadziliśmy m.in. w katowickiej Silesia City Center, Klif Warszawa, a kolejne przebudowy są planowane w Klif Gdynia, Cerny Most Praga Czeska, a także w warszawskim Wola Park. W miniony weekend oddaliśmy po renowacji i powiększeniu sali sprzedaży, naszą perfumerię w gdyńskim CH Riviera. Zapraszamy naszych klientów do odkrywania perfumerii Sephora, oferowanych w nich światowych marek kosmetycznych oraz usług - poinformował Zespół Sephora Polska.