W sprawie budowy kładki list intencyjny podpisali przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych S.A i krakowskiego magistratu. Za finansowanie inwestycji będzie odpowiadać miasto, zaś obiekt wybuduje wykonawca wznoszący most kolejowy.
Nowa przeprawa przez Wisłę ma powstać przy zachodnim moście kolejowym. Połączy ul. Zabłocie z ul. Podgórską. Na przylegającej do mostu pięciometrowej kładce znajdzie się miejsce na dwumetrowy chodnik i trzymetrową drogę dla rowerów. Obiekt będzie oświetlony. Po obu stronach zamontowane zostaną windy dla osób z niepełnosprawnościami. Rowerzyści będą wjeżdżać na przeprawę najazdami zlokalizowanymi przy nasypach kolejowych.
Ta kładka to kolejny dowód na to, że kolej może łączyć Kraków - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Szacunkowa kwota budowy przeprawy to ok. 80 mln. złotych. Kładka, jako element zachodniego mostu kolejowego, powstanie do końca 2021 roku.
Ireneusz Merchel, prezes PKP Linii Kolejowych zapowiedział koniec pata w sprawie wiaduktu nad ul. Grzegórzecką.
W ciągu kilku dni będzie ostateczne spotkanie z Małopolskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, wykonawca zaakceptował większość rozwiązań zaproponowanych przez WKZ. Doszło do zbliżenia naszych stanowisk - oznajmił.
Zgodnie z zapowiedzią prezesa Merchela, remont zabytkowego wiaduktu ma się zakończyć w drugiej połowie 2021 roku.