Tramwaj na Górkę Narodową: jak dokładnie pojedzie? Oto trasa z lotu ptaka!

i

Autor: ZIM Tramwaj na Górkę Narodową: jak dokładnie pojedzie? Oto trasa z lotu ptaka!

Tramwaj na Górkę Narodową: jak dokładnie pojedzie? Oto trasa z lotu ptaka! [WIDEO]

2021-04-28 9:03

Urząd Miasta Krakowa udostępnił w sieci nagranie, na którym widać, jak będzie dokładnie przebiegać trasa linii tramwajowej na Górkę Narodową. Na filmie widać również, na jakim etapie są prace. Całość została nakręcona z lotu ptaka. Zobaczcie!

Tramwaj na Górkę Narodową. Jak wyglądają prace?

Budowa Szybkiego Tramwaju na Górkę Narodową to jednak z ważniejszych obecnie inwestycji. Linia będzie miała 5 km długości. Realizacja zadania rozpocznie się już od skrzyżowania Wybickiego dr. Twardego i Bratysławska. Powstanie tam przystanek z 1 peronem tramwajowym. Kolejne dwa perony powstaną przy skrzyżowaniu z ul. Fieldorfa Nila. W ramach inwestycji zostanie zmodernizowana jezdnia tej ulicy, a skrzyżowanie tej ulicy z ul. Krowoderskich Zuchów stanie się rondem. Do ul. Fieldorfa Nila będzie dochodził buspas i jezdnia do obsługi parkingu.

Raport z anteny 27.04, godz.10

W ramach inwestycji powstaną też trzy perony tramwajowe na pętli Krowodrza Górka. Tam też powstanie pierwszy z trzech parkingów P&R. Dalej linia tramwajowa będzie biegła w kierunku północnym, nad biegnącą w tunelu ulicą Opolską.

Dwa kolejne perony powstaną przy ul. Pachońskiego. W tym rejonie zlokalizowany będzie drugi z parkingów P&R. Następnie tramwaj skręci na wschód, by zatrzymać się na dwuperonowym przystanku w rejonie ul. Białoprądnickiej, a następnie przy ul. Górnickiego. Jadąc dalej w kierunki południowo-wschodnim wzdłuż ul. Siewnej dwa perony tramwajowe zaplanowano w rejonie skrzyżowania z ul. Mackiewicza.

Po kilkudziesięciu metrach trasa odłączy się od ul. Siewnej, by w rejonie ul. Bociana skręcić na północ. Tam powstaną kolejne dwa perony tramwajowe. Następnie, po pokonaniu magistrali kolejowej dwuperonowy przystanek przewidziano przy ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej. Dwa perony zlokalizowane też będą przy skrzyżowaniu linii z ul. Banacha. Nowa trasa zakończy swój bieg przy pętli Górka Narodowa, gdzie powstaną trzy perony tramwajowe. Przy pętli powstanie też terminal autobusowy.

Znane budowle i zabytki w Polsce. Jak dobrze je znasz?

Pytanie 1 z 15
Sukiennice w Krakowie nigdy nie były przebudowywane. Prawda czy fałsz?
Kraków