Transport z lotniska w Krakowie gorszy niż w Radomiu. Zatrważające dane
Jakub Florczykiewicz z Platformy Komunikacyjnej Krakowa, która udostępniła statystykę, podaje rozwiązanie, które można wprowadzić w życie: "Wprowadzić częstotliwość linii nr 300 do 15 minut. Tak samo często powinny jechać pociągi Kolei Małopolskich. Dzięki temu, jakość świadczonych usług znacznie się poprawi. W ostatnich latach zaliczyła spadek" - dodaje Florczykiewicz.
Zarówno Zarząd Transportu Publicznego jak i Koleje Małopolskie twierdzą, że mają ograniczone możliwości i nie zawsze są w stanie spełnić żądania pasażerów. "Linia nr 300 będzie jeździć z częstotliwością co 15 minut w okresie wakacyjnym. Chcemy dostosować się do wzmożonego ruchu turystycznego" - mówi Sebastian Kowal z Zarządu Transportu Publicznego.
Z kolei Koleje Małopolskie, mogłyby jeździć więcej i częściej, ale mają podstawowy problem: "Naszą bolączką jest brak taboru" - przyznaje Tomasz Warchoł, prezes Zarządu Kolei Małopolskich. Dodatkowym argumentem jest duże obłożenie dworca głównego w Krakowie.
Liczba połączeń z lotniska do miasta. Kraków Airport jest daleko w tyle
Jak wyliczyła Platforma Komunikacyjna Krakowa, w Gdańsku na prawie 6 mln pasażerów, jest w sumie 199 połączeń z lotniska do miasta. Tymczasem w Krakowie, na 9 mln podróżujących, możliwości jest dwukrotnie mniej.