Trussardi – marka z ponad stuletnią tradycją na skraju bankructwa
Pandemia koronawirusa, a następnie kryzys inflacyjny coraz mocniej wpływają nie tylko na ceny produktów na świecie, ale także na same firmy. Co jakiś czas dowiadujemy się o poważnych problemach, w zakładach przeprowadzane są redukcje etatów, a część sklepów zostaje zamknięta. Wiele wskazuje na to, że kolejna znana marka ma sporo problemów. Tym razem chodzi o Trussardi, czyli włoską firmę z wieloletnią tradycją. Jej powstanie sięga bowiem początków XX wieku. Ostatnio jednak coraz częściej wokół Trussardi pojawia się słowo kryzys.
Polecany artykuł:
Trussardi jest mocno zadłużona? Co dalej z włoską marką?
Jak podaje "Rzeczpospolita", Trussardi w listopadzie 2022 roku hucznie otwarło Palazzo Trussardi - swoją siedzibę w Mediolanie. Budynek określany jest jako jeden z pierwszych "concept store'ów" na świecie, gdyż łączy butik, kawiarnię, restaurację i przestrzeń wystawniczą. I choć otwarcie było huczne, to już wtedy sytuacja finansowa Trussardi miała nie być najlepsza. Ta jeszcze się pogorszyła przez problemy z produkcją dystrybucją. Firma musi więc przejść restrukturyzację. Zwolniono część pracowników, niektórym butikom grozi zamknięcie. Zagraniczne media zaznaczają również, że sprzedana może być cała firma.
Trussardi. Co to za marka? Z czego słynie kultowy włoski brand?
Trussardi została założona w 1911 roku. Firma początkowo zajmowała się produkcją rękawiczek. W przeciągu lat poszerzyła swoją ofertę m.in. o inne skórzane wyroby, jak paski czy buty. Kolejno w sklepach można było też znaleźć ubrania dla kobiet, mężczyzn i dzieci, perfumy, okulary, czy wyposażenia do samochodów.