Wisłę Kraków czekają zmiany. Nowy sponsor techniczny i zmiana herbu
W lipcu 2023 roku Wisła Kraków zapowiedziała istotne zmiany związane z chęcią wzmocnienia wizerunku klubu. Jednym z najważniejszych elementów była planowana zmiana herbu, a właściwie powrót do historycznej, zapewne nieco odświeżonej identyfikacji, nawiązującej do tradycji wielosekcyjnego Towarzystwa Sportowego. Pierwotnym planem na zrealizowanie tych założeń był bieżący sezon, jednak z różnych przyczyn okazało się to nieco skomplikowane. Sprawa jest powiązana ze sponsorem technicznym Wisły Kraków – firmą Macron, która stroje dla piłkarzy „Białej Gwiazdy” przygotowuje od 2020 roku. Zgodnie z ówczesnym komunikatem Wisły, umowa ze sponsorem obowiązuje do 2025 roku, czyli do zakończenia sezonu 2024/2025. Powrót do herbu TS Wisła nastąpi zatem najpewniej wraz z podpisaniem umowy z nowym sponsorem technicznym Wisły Kraków.
To temat, który wciąż pozostaje aktualny. Prawdopodobnie będziemy zmieniali sponsora technicznego, w związku z czym musimy to skoordynować z przyszłym rokiem, żeby nie dokonywać ciągłych zmian koszulek. To zamówienie całej serii, dla wszystkich roczników, również zespołów młodzieżowych, więc to nie jest prosta sprawa. Nie chcemy tego robić dwa razy. Myślę, że zmiana ta nastąpi w przyszłym sezonie – skomentował prezes Wisły Kraków.
Warto nadmienić, że w lipcu 2024 roku na odświeżenie herbu zdecydowało się Towarzystwo Sportowe Wisła Kraków. Zmiana wywołała kontrowersje i spotkała się z różnymi opiniami.
W tej sprawie nie było żadnego porozumienia. Myślę, że Towarzystwo Sportowe trochę się z tą zmianą herbu pospieszyło. Trzeba będzie zasiąść ponownie do stołu i przedyskutować ten temat. Wisła Kraków jako klub piłkarski to jest coś, co jakby nie patrzeć, jest dzisiaj największą wartością medialną, w związku z czym powinniśmy być uwzględniani w tego typu zmianach, które nie wszystkim się podobały. Wielu kibiców narzekało, że w tej sprawie nie było żadnych konsultacji. Trzeba będzie ponownie rozpatrzyć temat – dodał Jarosław Królewski.
Prezesa „Białej Gwiazdy” pytaliśmy również o kwestie związane ze sponsorem technicznym Wisły Kraków.
Ogłosiliśmy konkurs, w którym rywalizują największe marki, które są sponsorami technicznymi wielu klubów w Polsce i na świecie. Musimy wybrać najlepszą ofertę. Wcześniej takiego konkursu nie było. Przygotowaliśmy go pierwszy raz w tak zaawansowany sposób, więc myślę, że podejmiemy możliwie najlepszą decyzję dla Wisły Kraków – powiedział.
W ostatnim czasie jedną z najważniejszych spraw, również związanych z wizerunkiem klubu jest niewpuszczanie kibiców Wisły Kraków na sektory gości podczas meczów Betclic 1. Ligi. Czy sprawę uda się rozwiązać? Interwencję w tej sprawie zapowiedział wojewoda małopolski. Zachęcamy do zapoznania się z materiałem.
Rozmawiałem z wojewodą, któremu podziękowałem za wsparcie. Mam nadzieję, że Polski Związek Piłki Nożnej wykaże się od strony formalnej i nastąpią zmiany w tej uchwale, która tyczy się tej sprawy. Przepisy są dziurawe i pozwalają dzisiaj na takie zachowania ze strony klubów. Mam nadzieję, że to się zmieni, na co bardzo liczymy. Chciałbym, aby od przyszłej rundy takie sytuacje nie miały miejsca – powiedział Jarosław Królewski.