Rekordowa jesień w Zakopanem. Tylu turystów o tej porze roku dawno tak nie widziano
Nie da się ukryć, że w te wakacje Tatry cieszyły się ogromną popularnością wśród turystów i turystek zza granicy i z Polski. Wyjątkowo upodobali sobie Podhale goście z krajów arabskich, ale także ze Słowacji i Węgier, a nawet ortodoksyjni Żydzi. Chociaż z początkiem kalendarzowej jesieni pogoda w Tatrach nieco się zmienia i zwyczajowo jest coraz mniej chętnych na wyprawę górskim szlakiem, ten rok w Zakopanem zapowiada się naprawdę wyjątkowo. Karol Wagner z Tatrzańskiej Izby Gospodarczej nie ukrywa, że jesień ratują goście konferencyjni. To sprawiło, że tak dobrego września nie było od lat.
— Branża szkoleniowo-integracyjno-konferencyjna już w czerwcu dawała czytelne znaki, że zbieraliśmy bardzo dużo rezerwacji na sezon jesienny. W związku z tym weszliśmy we wrzesień z pełną wiedzą i świadomością, że będzie to bardzo lukratywny czas. Równocześnie mamy bardzo duże zainteresowanie ze strony gości detalicznych. Ewidentnie ten wrzesień będzie jednym z najlepszych w ciągu ostatnich kilku lat — powiedział nam Karol Wagner z Tatrzańskiej Izby Gospodarczej.
Zakopane jesienią to mniej tłumów na szlaku i niższe ceny
Duży najazd turystów jest także efektem słonecznych weekendów w Tatrach. Co więcej, wszystko wskazuje na to, że o ile dopisze pogoda również październik będzie wyjątkowo tłoczny w górach. Jak wskazuje Emilia Glista, duża popularność Tatr jesienią wiąże się także z tym, że o tej porze roku górskie szlaki nie są aż tak zatłoczone. Ponadto ceny w Zakopanem delikatnie spadają i stają się bardziej przystępne.
— W tym roku we wrześniu mieliśmy dwa takie weekendy, gdzie obłożenie było na poziomie wakacyjnym, a nawet sierpniowym, czyli naprawdę bardzo dobrym. To, co może przyjemnie zaskoczyć, to że faktycznie we wrześniu ceny są trochę niższe. I nawet jeśli na szlakach spotkamy dużo turystów, to jest to jednak trochę inna turystyka. Często są to turyści znacznie spokojniejsi — powiedziała nam Emilia Glista współpracująca z hotelami i pensjonatami w górach w pozyskiwaniu klientów.