Prace kolejarzy przy ulicy Prądnickiej są prawie gotowe, ale zmieni się nie tylko wiadukt. Miejski Inżynier Ruchu w Krakowie poinformował, że układ drogowy pod wiaduktem będzie inni niż przed inwestycją. Inny, ale poniekąd ten sam, do którego mieszkańcy zdążyli się przyzwyczaić przez ponad 2 lata prac budowlanych.
Polecany artykuł:
Jest tunel dla samochodów, potem są słupy podtrzymujące ten wiadukt i jest tak jakby drugi tunel. Teraz to by wyglądało tak, że jednym tunelem poruszałyby się samochody po jednym pasie w każdą stronę, a w drugim tunelu zostałoby miejsce dla pieszych i rowerzystów - mówi Sebastian Kowal z Biura MIR.
Będzie to wstęp do rozbudowania infrastruktury pieszo-rowerowej na ulicach Prądnickiej i Doktora Twardego, czyli od Nowego Kleparza do skrzyżowania z Bratysławską. Sam wiadukt jest już prawie na ukończeniu.
Mówię tutaj o tej części kolejowej, mamy gotowy pełny wiadukt i wszystkie tory kolejowe, które się na nim znajdują. Przed nami jeszcze prace wykończeniowe polegające na ułożeniu kamieni zabytkowych, które się na tym wiadukcie znajdowały wcześniej - mówi Piotr Hamarnik z PKP PLK.
Robotnicy będą też układać pod wiaduktem nowy asfalt oraz ciąg pieszo-rowerowy. Oddanie inwestycji miastu ma nastąpić jesienią.