Comarch zamyka Wszystko.pl. Serwis nie odniósł sukcesu
Krakowska firma Comarch poinformowała o zakończeniu działalności platformy zakupowej Wszystko.pl, zapowiadanej hucznie w marcu ubiegłego roku. Zgodnie z początkowymi planami serwis miał rywalizować z największymi graczami na rynku, takimi jak Allegro czy Amazon. Jak informował Comarch, przewagą platformy Wszystko.pl miały być m.in. benefity, takie jak 0 proc. prowizji od sprzedaży w każdej kategorii czy brak opłat za utrzymanie konta.
Serwisowi nie udało się jednak przebić do mainstreamu. Na oficjalnej stronie platformy Wszystko.pl czytamy, że:
W wyniku prowadzonego przeglądu projektów R&D zarząd Comarch S.A. podjął decyzję o zaprzestaniu prowadzenia projektu wszystko.pl w dotychczasowej postaci. Stworzona w ramach projektu technologia zostanie wykorzystana w innych rozwiązaniach ERP Grupy Comarch. Portfel zamówień na rok 2024 w zakresie rozwiązań ERP posiada bardzo wysoką wartość.
Zgodnie z informacjami podawanymi na stronie głównej, od czwartku, 15 lutego możliwość wystawiania ofert oraz sprzedaż za pośrednictwem platformy Wszystko.pl została wstrzymana. Pozostawiono wyłącznie obsługę dotychczasowych zamówień z poziomu panelu sprzedawcy.
Grupa Comarch zamierza skoncentrować się na realizacji bieżących, wysokomarżowych kontraktów oraz na znacznych inwestycjach w obszarach: AI (sztuczna inteligencja), APS (system umożliwiający zaawansowane planowanie produkcji), POS (kompleksowy system obsługi punktów sprzedaży), KSeF (Krajowy System e-Faktur) zwiększających przewagę konkurencyjną rozwiązań Comarch ERP, szczególnie dla e-commerce – czytamy w komunikacie.
Możliwość logowania się do konta Wszystko.pl zostanie wyłączona 30 kwietnia 2024 roku, w związku z czym kupujący nie będą mieli możliwości przeglądania informacji o złożonych zamówieniach za pośrednictwem platformy, w tym również uzyskania informacji o kontakcie do sprzedawcy.