Jaki jest postęp prac przy budowie tunelu?
Warto zaznaczyć, że sama konstrukcja jest jednym z siedmiu obiektów inżynierskich, które są realizowane w ramach jednej, dużej inwestycji, czyli budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej.
Tunel ma ułatwić przejazd tak samochodom, jak i tramwajom, które nie będą blokowały ruchu tranzytowego.
- Tunel drogowy budowany w ramach linii tramwajowej do Górki Narodowej będzie miał ok. 100 m długości. W dwóch komorach znajdą się dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą ze stron. Konstrukcja znajdzie się ok. 7,5 metrów pod ziemią (licząc docelową różnicę poziomów pomiędzy jezdniami Trasy Wolbromskiej i jezdniami w tunelu) – czytamy na stronie internetowej Zarządu Inwestycji Miejskich.
Budowa drogi ruszyła w marcu 2022 roku, a na obecnym etapie wykonano już fundamenty i ściany tunelu.
- W trakcie realizacji jest strop żelbetowy (przekrycie) tunelu. Do wykonania pozostało dokończenie stropu wraz z robotami towarzyszącymi – dylatacjami, izolacjami, elementami odwodnienia, zasypkami i warstwą konstrukcji drogowej wewnątrz tunelu – informuje ZIM.
Na chwilę obecną prace nad tunelem przebiegają zgodnie z planem i jeśli to się nie zmieni, to kierowcy pojadą nim już w drugim kwartale 2023 roku. To plany, które uwzględniają prowadzenie prac mimo trwającej zimy.