Kaufland prowadza niezwykłą usługę. Aż trudno uwierzyć, że to prawda!
W dobie ogromnej konkurencji na rynku handlowym, sieci - w tym te spożywcze - prześcigają się w pomysłach, jak przyciągnąć klientów. Promocje i okazyjne ceny to nie wszytko. Coraz więcej sklepów dba o komfort klientów, wprowadzając na przykład godziny, w których ograniczane są bodźce dźwiękowe i świetlne, tzw. godziny dla osób wysoko wrażliwych. Oprócz tego na rynek wchodzą coraz to nowsze aplikacje ułatwiające robienie zakupów. Niedługo, o ile to już się nie dzieje, "do głosu" dojdzie też sztuczna inteligencja wykorzystywana w handlu. Jedna z sieci hipermarketów, Kaufland, postanowił postawić na szczególnie oryginalny pomysł. Otóż Kaufland w Rumunii wykorzysta astrologię, by komponować koszyki zakupowe na podstawie znaków zodiaku.
Zakupowy horoskop? W tym kraju to możliwe
Astrologia ma rzesze swoich zwolenników, a zainteresowanie znakami zodiaku ostatnimi czasy znacząco wzrosło na popularności. Postanowił wykorzystać to Kaufland w południowo-wschodniej części Europy. W Rumunii powstał youtubowy format "Horoskop za Małe Pieniądze". Tamtejsi celebryci występują w filmikach wideo, które w dowcipny sposób przewidują, co osoba spod danego znaku zodiaku włoży do koszyka. W ten sposób można skomponować spersonalizowane zakupy. Trudno powiedzieć, czy taka kampania marketingowa przyjęłaby się w Polsce, ale z pewnością jest niecodziennym rozwiązaniem dla klientów.